Ahad, 25 April 2010

hari terakhir di hulu selangor--debaran hulu selangor 2

Pilihanraya Kecil P094 Parlimen Hulu Selangor hari ini telah sampai ke penghujungnya. Setelah berhempas-pulas kedua-dua pihak mengerah segala yang ada dan dimiliki, hari ini mereka akan melihat sendiri hasilnya. Ibarat orang bersukan, setelah sekian lama berusaha melalui latihan dan pertandingan hari ini akan diketahuilah siapa uaranya.

Pelbagai analisa telah dibuat dan dibentangkan kepada umum berkenaan pilihanraya kecil ini. masing-masing dengan andaian dan ramalan mereka. Pelbagai fakta dan angka diguna bagi menyokong kekuatan dan ketepatan analisa dan kajian mereka. Namun, walau pun ada yang MENGATAKAN BAHAWA "statistic never lie" tetapi banyak juga peristiwa yang menunjukkan bahawa "statistic is always questionable" dan statistic juga sering menjadikan hidup kalang-kabut.

Sesungguhnya apa yang berlaku sepanjang kempen dalam pilihanraya kecil ini telah berlaku dan ia tidak boleh diubah dan diperbetulkan lagi. Maka bagi mereka yang menjalankan kerja-kerja dengan khianat atau amanah, hari ini akan dapat melihat hasil awalnya dan ketahuilah kerja-kerja anda tidak akan berakhir hanya setakat hari ini sahaja.

Setiap kebenaran yang ada dan didedahkan sepanjang kempen dalam pilihanraya ini yang cuba ditutup, disekat dan dihalang penyibarannya akan terbuka juga akan datang sekali pun ia tidak membantu pengundi untuk membuat keputusan pada hariini. Percayalah, seandainya kebenaran itu terbuka kepada umum, ketika itu pengundi tidak mampu dihalang untuk menjalankan tugasnya berdasarkan kebenaran itu lagi. mereka yang menghalang kebenaran akan ditimpa bala dan kecelakaan yang amat dahsyat dan apabila masa itu sampai penyesalan sudah tidak berguna lagi. Orang yang berada di pihak kebenaran dan keadilan akan pasti menang dengan kemenangan hakiki dan mutlak.

Bagi mereka yang menaja, mendukung dan mengangkat kepalsuan, anda mungkin hari ini, dalam pilihanraya kecil ini kelihatan hebat dan megah. Anda mungkin boleh mendabik dada atas kepalsuan yang anda bohongkan kepada pengundi sehingga memungkinkan untuk anda meraung seperti orang hilang akal dan melonjak seperti beruk di hutan Hulu Bernam malam nanti tetapi percayalah kami hanya akan melihat anda begitu untuk masa yang singkat sahaja. Selepas pilihanraya ini kepalsuan anda akan terdedeh dan tembelang anda juga akan pecah. ketika itu anda akan sekali lagi meraung dan melonjak tapi bukan seperti beruk di hutan Hulu Bernam tapi seperti orang yang kerasukan polong yang datang dari rimba di batang kali. Kepada mereka ini, tunggulah masa itu dan masa itu sudah tak lama lagi. Insya-Allah kami ketika itu tidak akan meraung dan melonjak tetapi kami akan sujud dan bertasbih kerana kemenangan adalah amanah dari Allah.

Apa yang berlaku di sepanjang hari pengundian hari ini sehingga ke malam keputusan malam nanti sebenarnya Pakatan Rakyat telah menang dalam pilihanraya ini. Para pengundi yang ada di Hulu Selangor seandainya dilayang secara adil oleh perjalanan Pilihanraya Kecil Hulu Selangor ini dengan keikhlasan hati yang suci dan hati yang menagih harapan baru, majoriti mereka akan memilih Pakatan Rakyat. Sebenarnya hanya penipuan sahaja yang akan memenangkan UMNO-BN. Apa yang berlaku pada hari ini bukanlah penentuan kepada siapa yang sebenarnya menang tetapi ia adalah pembuktian bahawa adakah penipuan UMNO-BN serta juak-juak mereka akan berhasil atau tidak. Apakah tipu daya mereka mampu mengatasi kesucian dan harapan rakyat yang telah lama terabai di hulu Selangor.

Pastinya kita Pakatan Rakyat saama ada petugas yang bertungkus-lumus di Hulu Selangor, para pemimpinnya dan mereka yang memerhati dari luar Hulu Selangor sudah menerima dengan hakikat kemenangan atau kekalahan. Apa pun keputusannya malam ini akan tetapp disambut dengan kesyukuran dan bukannya dengan raungan serta lonjakan beruk di hulu Bernam atau rasukan polong yang datang dari hutan Batang kali.

Buat para pengundi atau mereka yang berpeluang untuk bertemu dengan pengundi dan sempat pada pagi ini membaca posting ini, dari saya tidak ada lain melainkan undilah pakatan Rakyat melalui wakilnya Datuk Zaid Ibrahim dengan tiket Parti Keadilan Rakyat atau seru teman, rakan, saudara dansiapa saja yang dekat dengan anda untuk mengundi Parti Keadilan Rakyat. "PR AKAN MENANG", REFORMASI! REFORMASI! REFORMASI! ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR! ALLAHU AKBAR!

Tiada ulasan: