Sabtu, 24 April 2010

NAGIB! UITM BUKAN KAMU PUNYA

Kadang-kadang terfikir juga kita apakah benar kita tinggal di Malaysia yang didakwa

oleh pemimpin UMNO-BN sebagai sebuah negara maju. Betul ke kita tinggal di Negeri Selangor yang telah diisytiharkan maju pada 2005 yang lalu? Atau kita sebenarnya hanya maju dalam mata yang melihat benda yang dilambangkan bangunan batu sedang pemikiran cuba dibelenggu oleh pemimpin seperti di Afrika yang terkenal dengan kemunduran.

 

Pagi tadi dalam berita Astro Awani pukul lapan, terdengar ditelinga bagai mana Najib berjanji kepada pengundi di Hulu Selangor yang mana sekiranya Selangor dapat balik kepada BN UITM akan dibina di
Serendah. Hello Najib, UITm bukan awak punya. Malaysia dan Selangor juga bukan awak punya. Untuk bina kampos UITM atau mana-mana universiti bukan perlu keizinan atau individu bernama Najib anak Tun Razak. UITM adalah keperluan rakyat, yang dibina dengan duit rakyat dan oleh pemimpin rakyat. Ia tidak dibina dengan duit perdana menteri atau bini perdana menteri. Saya tak tahulah dalam sejarah Najib dan Rosmah berapa peratuslah duit peribadinya yang diguna untuk tolong rakyat. Duit 50,000 semalam pun, di Sengai Buaya itu pun duit Rakyat.

 

Najib, kamu sendiri pun bukan pelajar universiti tempatan, jadi janganlah nak gula-gulakan kami anak Selangor dengan gula-gula UITM. UITM bukan alat politik. Di mana pendirian Pengerusi PERKASA bila tempat kamu belajar dulu pun dipermainkan oleh orang yang tidak berpendidikan dalam negeri. Nah, Pengundi Hulu Selangor, renungkanlah, apakah orang begini nak kita terus pertaruhkan negara kita? Tepuk dada, renunglah wajah anak-anak kecil yang masa mereka masih panjang di tanah air tercinta ini. Selamat mengundi Pakatan Rakyat.

Tiada ulasan: