Selasa, 20 April 2010

IRAN LUMPUH/PINCANG: AKU TAK AKAN MAAFKAN NAGIB

Assalamu alaikum. Setelah masuk malam keempat kempen pilihanraya kecil P094 Hulu Selangor, tindakan PAS untuk mempertingkatkan tenaga kerja dari 20 peratus kepada 60 peratus amatlah dialu-alukan. Ia bukan sehaja menggambarkan kesungguhan dan komitmen PAS dalam membantu PKR tetapi sebenarnya walau siapa pun calon atau parti mana pun yang bertanding, ia adalah Pakatan Rakyat. PAS dan DAP tidak mempengaruhi PKR dalam menentukan colonnya sebagaimana PAS dan DAP pastinya tidak mahu PKR mencampuri urusan memilih calon di kawasan di mana mereka bertanding. Ini tidak bermakna kita akan menyerahkan semuanya pada parti yang bertanding kerana persetiaan adalah kerjasama dan muafakat lantas tindakan PAS amatlah dipuji.

Hari ini, PAS sebagai parti Islam yang hati pemimpin dan ahlinya amat dekat dengan perjuangan rakyat Pelastin sudah punya alasan yang cukup kuat untuk berusaha agar pengundi di Hulu Selangor menolak UMNO-BN dalam pilihanraya kecil ini. Melantik APCO sebagai penasihat kerajaan sebenarnya amat mengguris hati rakyat Malaysia yang cintakan keadilan dan lebih-lebih lagi bagi mereka yang hatinya disirami dengan iman. Pertautan iman inilah yang menyebabkan hati muslim akan benar-benar terluka dengan tindakan kerajaan UMNO-BN ini.

Terkini, kenyataan Benjamin Natanyahu dalam siaran tv di Amerika Syarikat yang menyeru agar dunia seluruhnya menghentikan pengeksportan gasoline ke Iran akan menyebabkan Iran pincang kerana Iran tidak mempunyai kepakaran dalam mengeluarkan gasoline. Kenyataan ini dihamburkan setelah lebih tiga atau empat hari Perdana menteri Malaysia Najib Razak menyatakan bahawa Malaysia telah menghentikan penghataran gasoline ke Iran. Dalam hal ini walau pun najib cuba menafikan kenyataannya itu melalui wartawan-wartawan Malaysia tetapi akhbar antara bangsa tetap mempertahankan apa yang mereka laporkan berdasarkan kenyataan Najib sebelum penafiannya. Kalau benarlah apa yang saya faham, najib memang sama ada kehendaknya sendiri atau mengikut telunjuk Uncle Sam mahukan agar Iran lumpuh. Mungkin inilah hasil nasihat APCO pada Najib setelah 1 Malaysianya diangkat begitu menarik dalam tempoh setahun ini.

Bermula dengan 1 Malaysia yang dikatakan mengikut 1 Israol, kemudian meluluskan Akta Perdagangan Strategik sebagai buah tangan kepada pertemuan dengan Presiden Amerika Syarikat dan akhirnya bertindak zalim dan kejam terhadap Iran adalah sesuatu yang bagi saya secara peribadi tidak mampu untuk memaafkan Najib lagi. Perkara ini sudah melampau dan keterlaluan dan satu tindakan yang benar-benar keras perlu diambil oleh rakyat Malaysia bagi menghentikan kerja-kerja jahat ini. Kita tidak boleh bersekongkol dengan kerja yang boleh melumpuhkan umat Islam. Jadi, tindakan PAs mempertingkatkan gerak kerja dan petugas di Hulu Selangor adalah sesuatu yang bukan perlu tatapi wajib. Rakyat harus diberi maklumat dan kesedaran agar menolak UMNO-BN pada 25 April ini. Tahniah PAS.

Tiada ulasan: