Khamis, 25 Mac 2010

ZUL! AKU TETAP RAGU

mengikuti sedikit sebanyak perjalanan sidang parlimen kali ini jelas memperlihatkan betapa sikap ahli parlimen yang melompat itu seumpama layang-layang putus tali. keadaan ini tak terkecuali berlaku ke atas Ahli Parlimen Pasir Mas. Gelagat seumpama telur separuh masak itu seolah menagih simpati memohon perhatian begitu berleluasa tanpa ada pertimbangan akhlak dan etika langsung.

 

Setelah minggu lepas Ahli Parlimen Bayan Baru mendedahkan apa yang hendak didedahkan, semalam tibalah giliran yang berhormat dari Kulim Bandar Baru Zulkifli Nordin yang merupakan guruku di surau RHB Bank pada waktu zuhur mengambil tempat untuk mengemukakan hujah-hujah untuk mendedahkan kewajarannya tindakan beliau berada di bangku wakil bebas di parlimen. Beliau telah mengambil jalan atau tindakan untuk membersihkan nama Najib dan Rosmah yang mana bagi sebahagian orang menganggapnya suatu tindakan yang berani dan boleh dipuji. Bagi saya, tindakan beliau memang terpuji dan boleh dipuji sekiranya ianya berlandaskan kebenaran tetapi sesungguhnya tindakan itu adalah tindakan yang amat keji dan perlu dikeji sekiranya ia adalah merupakan fitnah untuk menjatuhkan seseorang.

 

Sepanjang ingatan saya, wanita mongolia itu mati dibunuh pada bulan Oktober 2007. Sebaik sahaja kematian wanita itu menjadi liputan media dan perbualan umum maka nama Najib tidak semena-mena menjadi watak utama dalam perbincangan masyarakat sama ada di internet atau luar internet. Maknanya di sini seandainya orang hendak mengarahkan Saudara Zul untuk membuat satu konspirasi mengaitkan Najib dan Rosmah maka ia perlu dirancang dan dilakukan sebaik saja wanita Monggolia itu diketahui mati dibunuh. Ini perlu bagi memastikan agar sebaik umum mengetahui berita itu maka nama Najib dan Rosmah boleh dikaitkan. Di sinilah perlunya Saudara Zul menjawab beberapa persoalan yang ingin saya kemukakan:

 

1. Pembunuhan itu memang diketahui oleh orang tertentu dan orang tertentu itu adalah orang yang mengarahkan Zul dengan ganjaran mengoncangkan iman untuk membuat konspirasi yang dimaksudkan oleh Saudara Zul. Maknanya di sini Zul mungkin tahu banyak tentang peristiwa tersebut kerana beliau tahu orang yang tahu akan pembunuhan tersebut.

 

2. Apa hubungan orang tersebut dengan najib, wanita Mongolia itu dan Zul sehingga dia boleh tahu akan pembunuhan tersebut dan mencari Saudara Zul untuk melaksanakan konspirasi berkenaan.?

 

3. Kalau Saudara berjaya mengelak diri dari melakukan konspirasi tersebut, kenapa Saudara Zul tidak mengambil tindakan yang perlu terhadap orang yang tahu akan pembunuhan tersebut seperti disoal siasat, didakwa atau menjadi saksi dalam kes perbicaraan ke atas beberapa orang kena tuduh di mahkamah tinggi Shah Alam tempoh hari?

 

4. Berdasarkan kenyataan Saudara Zul di Parlimen Malaysia semalam, ia menggambarkan perkara itu berlaku dan dilakukan oleh orang-orang dalam Parti Keadilan Rakyat. Oleh kerana saudara adalah seorang yang memperjuangkan keadilan dan ingin mempertahankan Islam maka kenapa saudara menerima pelawaan dari parti yang saudara tahu penuh dengan fitnah? Bukankah dengan menerima tawaran tersebut maka saudara akan dengan secara sedar menyokong perbuatan fitnah?

 

5. Sebagai seorang yang sering menhuraikan hadith berkenaan akhir zaman, Saudara Zul sepetutnya bukan sekadar menolak pelawaan untuk menjadi calon pilihanraya tetapi lebih dari itu patut meninggalkan Parti keadilan Rakyat awal-awal lagi, kenapa tidak saudara lakukan?

 

Zul, apa yang anda lakukan membuat saya semakin hilang hormat dengan saudara dan semua kenyataan anda penuh dengan keraguan. Maaflah.

Tiada ulasan: