Isnin, 15 Mac 2010

SEJARAH BARU BUAT ZUL

 

 

Hari ini adalah merupakan hari baru buat Zulkifli Nordin dan beberapa orang rakannya dalam parlimen. Mereka adalah orang yang bergelar ahli parlimen dengan titik peluh, air mata dan duit ringgit golongan marhain, hari ini mereka berpindah ke block baru kerana perkara yang lebih besar dari itu iaitu pastinya bukan keringat rakyat bawah, air mata duka rakyat dan perih jerih keringat rakyat. Rakyat sudah tentu bukan lagi jadi perhitungan mereka.

 

Kalau dulu mereka ini akan duduk di samping orang-orang yang sering mendapat gambaran buruk di dada akhbar dan kaca tv tetapi kali ini mereka sudah duduk di kerusi bebas dengan diketuai oleh Ibrahim Ali yang juga jadi ahli dewan dengan cara yang seumpama peminta sedekah. Tak sedar menumpang semasa nak menyebarang lautan tapi bila sudah sampai ke tepi tongkat di buang. Perangai kamu semua seumpama lagu Search “MENITI TITIAN USANG”.

 

Buat Zul, kuliah kamu sering aku ikuti sebelum ini tapi rupanya kamu menkhianati hadith-hadith nabi dan ayat-ayat Allah yang kamu hurai dalam kuliah kamu dulu. Tak mengapa Zul, kami mungkin tidak sealim kamu lantas kamu boleh permainkan kepercayaan kamu. Buat kamu tiada apa yang dapat kami katakan selain selamat menempoh sejarah baru dalam hidup kamu dan kami serahkan urusan kamu kepada Allah untuk diselesaikan. Sebenarnya tiada apa lagi untuk kamu selain pengkhianatan untuk dan terhadap kami.

 

 

Selamat jalan dan jangan datang lagi.

Tiada ulasan: