Selasa, 9 Mac 2010

KALAU DAH NAK PERGI TU PERGI SAJA LAH

Hari ini khabarnya Yang Berhormat Zulkifli Nordin YB Kulim Bandar Baru telah mencabar Presiden Parti Keadilan Rakyat Dr. Wan Azizah agar meletakkan jawatan dan bertanding menentang YB Zul di Kulim Bandar Baru. Bunyinya memang berani dan keras. yalah, nak tunjuk yang di betul dalam tindakannya sehingga dipecat dari menjadi ahli PKR. Bunyinya memang gah kerana disiarkan dalam akhbar yang dikatakan akhbar arus perdana (betul ke tak arus perdana tak taulah). Tambahan pula kini tindakan beliau pula disokong oleh juak-juak UMNO.

 

Namun begitu, tindakan YB ini nampak sangat seolah seorang yang dah gila talaq. Bila diumumkan yang beliau telah dipecat dan diberi tempoh 14 hari untuk merayu, beliau ni tak nak merayu pulak. kata orang, dah tak nak merayu tu duduklah diam-diam.

 

Wahai YB Zul, Tak tahukah anda yang Kak Wan sebenarnya tak boleh bertanding kerana beliau telah hilang kelayakan untuk bertanding akibat perletakan jawatan beliau pada Ogos 2008 lalu kerana hendak memberi laluan kepada Datuk Sri Anwar untuk masuk ke parlimen.

Beliau pun sebagai seorang peguam tak kan tak tahu kalau beliau nak bertanding dengan Kak Wan, YB ini perlu juga meletakkan jawatan dan bila beliau meletakkan jawatan maka beliau pun akan kehilangan kelayakan untuk bertanding. Akhirnya dua-dua tak boleh bertanding.

Satu lagi perkara yang menghairankan, kenapa beliau nak mencabar Kak Wan supaya meletakkan jawatan dari jawatan presiden parti. Kalau sebelum hari sabtu yang lalu memang beliau ada kelayakan untuk bercakap demikian tetapi kelayakan itu telah hilang kerana beliau bukan lagi ahli Parti Keadilan Rakyat. Jadi, diam-diam jelah macam saya ni yang pun bukan ahli Parti Keadilan Rakyat. Yang penting, kalau nak pergi tu pergi jelah.

Tiada ulasan: