Sabtu, 11 Julai 2009

Salam Pertemuan

Assalamu alaikum. Hari ini adalah hari pertama saya meletakkan diri dalam dunia blog. Saya telah mengikuti pelbagai coretan dan catatan dalam banyak blog dan mendapati ada kepuasan bila dapat membaca kepelbagaian pendapat dalam pelbagai isu. Dari cerita tangan terluka kena pisau ketika memasak dan riang ria menyambut hari lahir anak yang masih kecil sehingga kepad permasalah dunia di Iran dan Hondorus benar-benar dapat menjelaskan betapa penting dan besarnya peranan blogger. Setelah puas membaca kadang-kadang terdapat juga pendapat dan pandangan yang dicoret ingin disanggah atau dipuji, dalam banyak keadaan pula banyak perkara yang terpendam ingin diluahkan. Lantas membuka blog sendiri adalah jalan terbaik untuk saya memenuhi apa yang terpendam dan dihasratkan.

Harapan say,a dengan kehadiran saya di alam maya ini akan dapat memberi sumbangan kepada agama, bangsa dan negara. Sebagai seorang muslim saya juga sedar bahawa ini mungkin satu cara yang dibuka oleh Allah SWT untuk saya membuat kerja da'wah setakat yang termampu sesuai dengan hadith Rasulullah:

"Sampaikanlah kamu walau pun satu ayat.".

Dalam hal ini saya memerlukan teguran dan nasihat yang membina agar saya tidak tersasar dalam memainkan peranan ini. Saya bukanlah seorang yang alim tetapi kadang-kadang mungkin ada keperluan untuk mengemukakan pandangan terhadap perkara-perkara tertentu.

Apa pun keadaannya, blog ini belum sempurna kehadirannya, namun saya akan memperbaikinya dari masa ke semasa. Buat mereka yang sudi menjenguk blog ini didahului dengan ucapan terima kasih. Semoga kita akan mempertingkatkan ukhwah dan kemesraan di alam siber ini.

Akhir sekali, Mursyidul Am PAS dan Presiden PAS telah menyeru untuk kita berpuasa dan bersolat hajat pada 12 Julai sempena pilihanraya kecil Manek Urai. Marilah kita atas rasa rendah diri dan tawadu' mentaati arahan pimpinan ini. Semoga Islam dan perjuangan Islam akan berjaya. Allahu Akbar! Allahu Akbar! Allahu Akbar!

1 ulasan:

pen buruk ™ berkata...

salam ziarah saudara. tahniah atas penghasilan satu lagi blog OKU penglihatan.

jemput ke laman teratak rasasayang79 dan bertukar maklumat. InsyaAllah.

www.myazhar4u.blogspot.com