Ahad, 12 Julai 2009

ULASAN DINI HARI

SERATUS HARI/100 HARI BUAT NAJIB

Semalam dikhabarkan cukuplah seratus hari (saya pun tak pernah mengiranya) Dato Sri Najib bertakhta di singgahsana kekuasaan. Sebenarnya tempoh ini adalah tempoh paling penting untuk menentukan sama ada tugasan-tugasan kita menepati kehendak majikan. Sebagaimana ramai dari kita pernah merasa tempoh percubaan selama tiga bulan bila mendapat sesuatu pekerjaan baru, begitu jugalah yang dirasai oleh PM kita.

Tempoh 100 hari yang diberi cukup untuk majikan menilai pekerjanya sama ada menepati piawaian majikan atau tidak. Kad laporan kemajuan (report card) akan dibentangkan oleh majikan bagi menentukan apakah wajar pekerja itu diberi pengesahan.

Seolah-olah telah ditakdirkan oleh yang maha kuasa dari yang paling berkuasa ke atas sesiapa pun yang berkuasa, Najib terpaksa membentangkan kad laporan kepada majikannya sekarang. Kad laporan itu sedang diteliti oleh majikannya dan buat masa ini lembaga pengarah yang akan menentukan sama ada Najib boleh disahkan dalam jawatan adalah pengundi di Manik Urai. Kini terpulanglah kepada lembaga pengarah tersebut untuk membuat keputusannya pada 14 Julai ini.

Apa pun perancangan Allah adalah yang paling hebat dari segala perancang yang ada di dunia ini. Insya Allah Islam akan menang.

Tiada ulasan: