Selasa, 28 Julai 2009

SIMBANG-SIMBANG KEDAI KOPI

apakah makna peristiwa

Pagi semalam sesampai aku kepejabat, aku telah singgah ke kedai kopi tempat yang biasa aku bersarapan. Aku mendapati teman-teman yang biasa minum dengan aku sedang melihat surat khabar. dalam selak punya selak salah seorang dari rakan aku itu berkata;

"Engkau cuba tengok ni, ngerinya".

kata rakan ku pula "mana" sambil menerpa kepada kawan aku tadi dan melihat pada gambar yang terpampang pada surat khabar itu.

rupa-rupanya mereka merujuk kepada peristiwa kematian seorang pelajar salah sebuah universiti tempatan yang mati kerana jatuh dari tingkat 14 di salah sebuah apartment berhampiran dengan universiti tersebut. Memang mengerikan.

Tiba-tiba tidak semena-mena muncul kawan yang seorang lagi lantas berkata:

"engkau tengok, pecah kepala, kenapa Teo tak pecah kepala?"

RENUngkan

Tiada ulasan: