Isnin, 7 Jun 2010

AKHIRNYA RAKYAT MALAYSIA KE PENJARA ISRAEL

Hari ini Parlimen Malaysia telah pun meluluskan usul membantah serangan Israel terhadap misi bantuan untuk penduduk Ghaza melalui program Talian Hayat untuk Ghaza dan Perdana Global Post Organisation (PGPO). Kedua pihak yang cuba untuk menghantar bantuan berbentuk keperluan asas kemanusiaan telah dihalang urusan mereka dengan cara yang begitu tidak bertamadun sehingga ada di antara sukarelawan khususnya dari Kapal Mivi Marmara telah terbunuh. Angka yang sering disebut adalah 9 orang sedang terdapat juga pihak yang mendakwa bahawa angkanya mencecah 19 orang. Pihak Turki pula menyatakan terdapat sukarelawan mereka yang hilang dan tidak dapat ditemui hingga ke hari ini.

Bila bercakap soal keganasan IsRael pastinya kita akan sentiasa ingat kejahatan mereka sebagaimana yang telah diceritakan dalam Al-Qur’an. Sesungguhnya apa yang berlaku hari ini hanya sekadar sekelumit kejahatan mereka sedang mereka adalah manusia yang mendakwa bahawa diri mereka adalah manusia yang terpilih (chosen people) tetapi tergamak membunuh nabi-nabi. Tidak ada manusia yang paling jahat melainkan manusia itu adalah pembunuh nabi atau dibunuh oleh nabi. Kelau itulah kejahatan mereka maka kejadian yang berlaku pada seminggu ini hanya sekadar sekelumit kejahatan mereka yang mencabar umat Islam dan manusia sejagat untuk memberhentikannya.

Bagi saya, Israel berdepan dengan umat Palastine bukan tanpa asas. Mereka melakukannya kerana mereka tahu apa yang mereka lakukan. Mereka punya hujah dan mereka punya tugas dalam melaksanakan misi mereka. Asas dan matlamat mereka adalah agama Yahudi mereka atau lebih tepat lagi faham Zionis yang mereka pegang. Permusuhan mereka kepada Islam khususnya dan kemanusiaan amnya adalah didasarkan kepada pegangan mereka yang cukup kuat. Oleh yang demikian, cara untuk berdepan dengan mereka hanya melalui Islam. Ini adalah kerana hanya umat Islam sahaja yang tahu kelemahan orang Yahudi dan tahu juga bagaimana cara untukberhadapan dengan mereka. Sebarang pendekatan atau usaha yang membelakangkan ajaran Islam hanyalah menjadi sia-sia kerana Yahudi tahu sangat yang membimbangkan mereka adalah keyakinan umat Islam terhadap Al-Qur’an. Maka, seruannya adalah kembali kepada Al-Qur’an.

Buat sukarelawan Malaysia yang menjadi tahanan Israel buat beberapa jam, tahniah buat anda. Anda telah dapat merasai kekejaman Israel terhadap Palastine walau pun buat seketika. Menurut Dr Syed Mohd Halim, “kami ingin pergi ke Ghaza tapi Ghaza datang kepada kami”. Anda patut boleh bersyukur dan berbangga kerana Allah telah memilih anda untuk masuk ke penjara Israel. Bukan senang untuk kita merasai penjara orang yang paling jahat melainkan kita adalah orang yang cukup baik untuk dikhianati kebaikan kita oleh orang yang paling jahat. Kini, akhirnya ada juga rakyat Malaysia yang masuk ke penjara Israel. Tahniah untuk:

1. Tn Hj Noorazman bin Mohd Samsuddin, HALUANPalestin
2. Dr Mohd Arbai’e bin Syawal, HALUANPalestin
3. Dr Syed Muhammad Haleem bin Syed Hasan al-Haddad, HALUANPalestin
4. Ust Al-Hami Husain bin Suhaimi, HALUANPalestin
5. Mohd Nizam bin Mohd Awang, HALUANPalestin
6. Ust Hasanuddin bin Mohd Yunus, Aqsa Syarif
7. Tn Hj Jamuliddin bin Elias, Yayasan Amal
8. Dr Selamat bin Aliman, Jemaah Islah Malaysia (JIM)
9. Abdul Halim bin Mohd Redzuan, Muslim Care
10. Mustafa bin Mansur, MAPIM
11. Ashwat bin Ismail, Wartawan ASTRO
12. Shamsul Kamal Latif, Juru kamera ASTRO

1 ulasan:

Amir Razain berkata...

At least, they can share their horrific experiences to the public.
View Profile: What is a big Deal?.