Isnin, 17 Mei 2010

NAK MENANG; NAJIB BUAT PERJANJIAN SAMPAI GADAI MARUAH NEGARA

"Saya nak buat satu perjanjian dengan anda. Bolehkah kita capai persefahaman atau tidak?” tanya Najib, yang juga Menteri Kewangan kepada kira-kira 1,000
hadirin perhimpunan di kawasan perumahan di sini.

“Persefahaman ini sangat mudah. Saya bantu anda, anda bantu saya,” kata Pengerusi BN ini.

Wakil BN Robert Lau Hui Yew berhadapan dengan saingan Pengerusi DAP negeri Wong Ho Leng dan Narawi Haron, calon Bebas dalam pilihan raya kecil yang pengundiannya
diadakan esok.

“Jika Robert Lau menjadi Ahli Parlimen Ahad ini (esok), saya akan minta agar cek disediakan pada hari Isnin,” kata Najib kepada khalayak kalangan masyarakat
Cina ini.

“Adakah kita mencapai satu perjanjian atau tidak? Kita capai (perjanjian)! Anda mahukan RM5 juta, saya mahu Robert Lau menang,” katanya lagi.

Inilah maruah Perdana Menteri Malaysia hari ini. Apakah janji ini hanya dipandang sepi oleh pelabur luar? Apakah rakyat masih boleh berperdana menterikan dengan melihat perjanjian seperti ini.

Tiada ulasan: