Jumaat, 2 Oktober 2009

STREAMING RADIO

Syawal telah pun sampai ke pertengahannya dan majlis-majlis rumahterbuka semakin rancak diadakan oleh masyarakat. Kadang-kadang kita pun tak sempat untuk melayani jemputan rumah terbuka yang dianjurkan namun oleh kerana majlis ini merupakan satu-satunya cara yang boleh menghimpunkan saudara mara dan sahabat handai maka menghadiri jemputan amatlah baik dan menepati dengan kehendak hadith yang menyatakan bahawa wajibnya kita menghadiri jemputan selagi mana majlis tersebut tidak berunsurrkan maksiat.

Dalam kemeriahan ini, terdapat beberapa orang teman telah meneroka sesuatu yang baik dalam penggunaan teknologi comunikasi dan maklumat ini. Dalam diam mereka telah mempunyai siaran radio internet sendiri dan telah membuat beberapa siaran percubaan.

Dengan pencapaian ini maka banyak manfaat yang mungkin boleh diterokai selepas ini. Salah satu siaran radio online ini adalah Radio PERTIS dan anda boleh melayarinya melalui http://pertis.listen2myradio.com/. Sekalung tahniah diucapkan kepada mereka yang meneroka perkara ini dan semoga usaha ini dapat mempertingkatkan qualiti pelbagai aktiviti golongan orang kurang (bukan kelainan) upaya (oku) cacat penglihatan dalam kerja-kaerja yang bermanfaat.

Apa kata kalau PERTIS atau mana-mana kepimpinannya membuat majlis rumah terbuka maka majlis itu disiarkan oleh salah satu dari radio tersebut. Kalau boleh biarlah majlis rumah terbuka Besi Waja yang mendahulukannya. Jangan marah Besi Waja.

Tiada ulasan: